מר מכירות, האם עלי לדבר עם הלקוחות גם על המתחרים ?

 

מר מכירות שלום

אני עוסק במכירת מזגנים וכן במתן שירות לאחר קניה. השוק שבו אני חיי מורכב מהמון מתחרים שמנסים להשמיץ אחד את השני ובכול מחיר.  בעניין הזה השמצות אינן הסגנון שלי ואני לא נוהג בדרך שכזו. מצד שני שלא להזכיר את המתחרים זה להיות בעמדת נחיתות והדבר אומר שלא לנצח את העסקה. בנוסף הלקוח מזכיר בעצמו המון פעמים במהלך השיחה את המילים: "המתחרה שלך נותן לי את אותה העסקה בפחות כסף" דבר שאינו נכון בעיניי כנותן שירות שהרי לעתים הלקוח לא נותן את אותו המוצר שאני נותן ואני בהתלבטות:

האם עלי להזכיר גם כן את המתחרים שלי עם ובלי קשר לאיזכורם על ידי הלקוח, בנוסף האם עלי להדגיש לפני הלקוח את ההבדלים בין המוצרים של הלקוח והמוצרים שאני מספק, והעיקר: האם עלי לשקול להיכנס למלחמה שבה הכול נוטלים חלק: מלחמה מלוכלכת של השמצות ולכלוכים ובכך להצליח יותר בעסקים ?

מר מכירות משיב:

פונה יקר, השאלות שאטתה שואל מצוינות ומחזירות אותי לתקופה שבה אני התחלתי את העסקים שלי. לפני שצברתי לעצמי שם משל עצמי היה עלי להתחרות בכל מיני אנשים ברמות מקצועיות ואיכותיות שונות.  דבר אחד שלמדתי מתבסס על אסטרטגיה של ראיה לטווח רחוק, האסטרטגיה הזו לימדה אותי שלשקר יכול להשתלם רק לטווח קצר אך בטווח הארוך לא רק שלשקר אין רגליים אלא אף ששימוש בטקטיקה של לכלוך והשמצות' הינה בבחינת "מי שישן עם כלבים קם עם פרעושים". האם זו המטרה שלך? אני לא חושב.

ויחד עם זאת במקום אחר ישנה האימרה: "במלחמה כמו במלחמה"  שמשמעותה שיש מקום להילךחם בצנאי מלחמה.  על-כן אני מציע לפתח טכניקה של מלחמה הוגנת  שבה אתה מכיר את כלל המתחרים, המוצרים, המחירים וכמובן את כלל המרכיבים את המוצר או השירות שאתה נותן

 


 
האתר הרשמי של מר מכירות, Powered by Joomla!; Joomla templates by SG | RTL Version by Jetserver | אחסון אתרים