פרק מספר 16

"אני ?   אני תמיד אומר את האמת . גם כשאני משקר"
 אוליבר סטון  מתוך הסרט "פני צלקת " מפי הדמות 'טוני מונטנה'


דיאלוג של איש מכירות:
 
"אומרים על אנשי מכירות שהם שקרנים, אומרים שהם ימכרו את אמא שלהם תמורת הסכום הנכון, אומרים גם שאנשי מכירות ימכרו קרח לאסקימוסים, אז אומרים.

אומרים על סוחרי מכוניות שהם ימכרו לך את אותה מכונית פעמיים ובשתי הפעמים הם ינסו לרמות אותך,

אומרים על סוחרי מכוניות מיד שנייה שאי אפשר להאמין לאף מילה שלהם ושגם התאריך שרשום להם על לוח השנה אינו התאריך הנכון... אז אומרים

לי קוראים איציק ואני איש מכירות , סוחר מכוניות מיד שנייה. תוכלו לקרוא לי איש מכירות של פעם  אבל לא אכפת לי , אני אקח את זה כמחמאה, כמובן.

התחלתי למכור כשאבא שלי שהיה איש מכירות של פוליסות ביטח היה לוקח אותי איתו לעסקאות בביתם של לקוחות. אמא שלי הייתה אחות בבית-חולים כך שלא היה טעם וגם לא למי לחזור הביתה.

אני זוכר את זה כאילו זה היה אתמול: אבא היה מושיב אותי על-ידו ומבקש ממני שלא אפריע, הלקוח היה צובט לי בדרך כלל את הלחי ואומר : "איזה ילד שקט" , טוב הוא לא הכיר אותי, כשהוא היה הולך להכין לאבא שלי ולו קפה ולי מיץ פטל, אבא שלי היה אומר לי: "אתה זוכר את התפקיד שלך, נכון"? אני הנהנתי בדרך כלל בראש שלי ואבא היה מוסיף: "אל תתבייש, בדרך אני אקנה לך בקיוסק כל מה שתרצה" אני ממש לא התביישתי פשוט לא הרגשתי נעים אבל אבא ביקש ולי לא היה נעים, חוץ מזה הקיוסק של שימי היה סוג של בית חלומות לכל ילד בן שש ואני יכולתי לבחור בבית החלומות הזה כל מה שילדים אחרים היו רק חולמים עליו.

אחרי כמה דקות שאבא שתה את הקפה שלו בצורה מהירה ועצבנית וניסה להסביר ללקוח מדוע הפירמה שהוא מייצג תהפוך את החיים של הלקוח לאיכותיים יותר (דבר שלא הבנתי אז אבל לא היה לי ממש אכפת), הוא- אבא היה מבקש ללכת לשירותים. הלקוח היה אומר לאבא שלי: "בוודאי, בוודאי,  השירותים הם בהמשך המסדרון" היה מתחיל התפקיד שלי: אני הייתי שותק כמה שניות ואז הלקוח היה פונה אלי ואומר: "אז בן כמה אתה ילד? ומה אתה לומד? ואיך זה לבוא עם אבא" ועוד שאלות של מבוגרים שמנסים להתעניין בילד בן שש.

אני הייתי עונה לו: "אבא נחשב לסוכן ביטוח מעולה, כל הלקוחות אוהבים אותו והוא החזיר לאנשים הרבה כסף על תביעות שהיו להם" בגיל שש לא בדיוק הבנתי מה זה 'תביעות' אבל ככה אבא לימד אותי והגיד ואני ידעתי שחצי שעה אחר-כך אנחנו נהיה בבית החלומות וכל השאר לא משנה. הלקוח היה אומר בדרך כלל דברים כמו: "באמת"? ועוד דברים שלא הבנתי ואני הייתי עונה : "כן, כן" ופה בערך הסתיים החלק שלי.
בינתיים אבא היה חוזר ותמיד אמר ללקוח את המילים: "אני מקווה שאיצק'ה לא הפריע" .  הלקוח היה עונה שכמובן שלו ואבא היה מחייך אלי ומגניב קריצה קטנה וחיוך מתחת לשפם הדק שהוא גידל אז.

אבא ניהל עוד כמה דקות שיחה ואמר על עצמו עוד כמה דברים כמו: "אני אמין והלקוחות חשובים לי" ועוד משפטים דומים והלקוח היה עונה עם חצי חיוך: "אני בטוח שכן"  ואבא היה ממשיך את הפגישה עוד כמה דקות ולפעמים היא הייתה מסתיימת באותה הפעם והלקוח היה חותם על המון נייר ואז אבא היה מרוצה. לא שהבנתי אז איך כמה קשקושים על כמה ניירות יכול להפוך אדם לשמח.

משם היינו הולכים לקיוסק והחגיגה הייתה מסתיימת בהמון הפתעות.

מאז עברו כמה שנים והבנתי את המשחק המקדים שאבא היה מנהל מול הלקוח באמצעותי. החלק הטוב מכל הסיפור הוא שהפכתי לאיש מכירות מצוין שהתחיל בתור שכיר במגרשי מכוניות מיד שנייה.  התחנה הבאה הייתה באופן טבעי בעלים של מגרש מכוניות לא גדול במיוחד ולאחר מכן הפכתי לקניין וסוחר במכוניות מיד שנייה עבור רוב חברות ההשכרה והליסינג במדינת ישראל.


בכל השנים הללו ובהבנה אמתית שאבא שלי לא באמת שיקר אבל בפירוש לא אמר את כל האמת ניסיתי לתקן את הטעויות שהייתי חלק מהן שלא בידיעתי ונשבעתי לעצמי לומר תמיד את האמת.
המאמץ השתלם... והעובדה שהפכתי לאדם מבוסס בגיל צעיר יחסית היא ההוכחה שאפשר להיות איש עסקים שגם אומר את האמת וגם מצליח ובגדול.

אומרים על אנשי מכירות שהם שקרנים, אומרים שהם ימכרו את אמא שלהם תמורת הסכום הנכון, אומרים גם שאנשי מכירות ימכרו קרח לאסקימוסים, אז אומרים"...

 

 

כל הזכויות שמורות ל רוני קלטר, "מר מכירות"

 

 

נהנתם? האם תרצו לקבל עוד סיפורים מעניינים ? אנא! מלאו את הפרטים שלכם.

 

 

מר מכירות, אני מעוניין לקבל עוד פרטים
שם מלא (*)
Please type your full name.
דואר אלקטרוני (*)
Invalid email address.
סטטוס (*)
Please tell us how big is your company.
הייתי שמח לקבל עוד מידע בתחום
Invalid Input
  

 
האתר הרשמי של מר מכירות, Powered by Joomla!; Joomla templates by SG | RTL Version by Jetserver | אחסון אתרים