פרק מספר 1
מאת Administrator   

 

צבי חי את ההיסטוריה וההיסטוריה חיה אותו, למעשה צבי היה מאותם אנשי מכירות של פעם, אתם מכירים אותם: הם נראים כמו אנשי מכירות של פעם, מתלבשים כמו אנשי המכירות של פעם, מדברים כמו אנשי המכירות של פעם  ואפילו מריחים כמו אנשי המכירות של פעם.

 

וצבי היה איש מכירות של פעם, כזה אחד שבאמתחתו 30 משפטי מפתח שמזכירים משפטים של אנשי מכירות של פעם:  "תאמין לי - לי זה עולה יותר" הוא אומר עד היום .

אבל הכול השתנה כשצבי החליק ושבר את רגלו.

כיוון וצבי היה אדם עסוק שידע להעסיק את עצמו היטב הוא מצא את עצמו קורא עיתון שעה  כשרגלו המגובסת מונפת אל עבר התקרה והוא חושב מחשבות פרודוקטיביות בינו לבין עצמו ומתאר עצמו את חזרתו לחייו הידועים כל כך, אלא שאז חייו השתנו בבת-אחת.

צלצול הטלפון מהעבודה הקפיץ אותו, מעברו השני של הקו הבוס שלו.

 

צבי הכיר היטב את הבוס שלו והבוס שלו הכיר טוב לא פחות את צבי אבל במקום שיחה רגילה של : "מה נשמע ואיך העסקים בחברה בהעדרי " ו "מתי אתה חוזר לעבודה" הוא שמע את הבוס שלו מנסה לתאם לו פגישה עם בחור צעיר "דור, אני רוצה שתיפגש עם דור" כך ביקש, פקד הבוס שלו.. "דור יחליף אותך למשך החודש שבו תיעדר מהעבודה שלך, הוא יטפל בלקוחות שלך... וצבי... אל תילחץ בבקשה, דור קצת שונה ממך, תעזור לו להסתדר בבקשה".

צבי הזדקף במיטה, הלקוחות שלו היו כל עולמו כמו שכלי האזמל והכפפה היו כל עולמו של המנתח. סוג של קודש קודשים,  משהו שלא נתן לאיש אחר המשרד מעולם לגעת בהם אבל כעת.... זה מה שביקש הבוס וצבי המתין לפגישה, אלא שלא הבין עדין ממה עליו "לא להילחץ"

דור פסה אל תוך החדר שבו צבי שכב חולה. אם צבי היה כל מה שהוא איש מכירות של Old School הרי שדור היה ההיפך המוחלט,   הלבוש, השפה אפילו האופן בו הוא הושיט את היד לצבי,   משהו בחוצפה הנחרצת (ככה בדיוק חשב באותם הרגעים צבי, חוצפה מהולה בנחרצות או להיפך) הוא לחץ אץ היד לדור שמיהר ומשך כיסא והתיישב על יד צבי וללא בזבוז זמן מיותר פנה לצבי: "שמעתי עליך הרבה, תיק הלקוחות שלך מרשים, אשמח לגבות אותו למשך החודש,  אולי אלמד מזה משהו".. צבי שמח לשמוע שדור מעוניין ללמוד משהו ממנו ועל כן פתח וסיפר על הלקוחות שלו.

 

ודור באמת למד: הוא למד על שמות הלקוחות, הוא למד על סגנון הלקוחות, הוא למד על הרגלי הקניה וההזמנות של הלקוחות והוא למד על מהות היחסים שנבנו במשך השנים בין צבי ובין הלקוחות והוא רשם הכול, ממש הכול.  בעניין הזה היה חייב צבי להודות שדור היה מסודר אפילו יותר ממנו וכיוון ורוב רובם של הלקוחות היו מצויים בראשו של צבי היה לו קצת מוזר לראות את הלקוחות כשהם רשימה על גבי מחברת.  הדבר האחרון שדור ביקש מצבי היה את רשימת הדואר האלקטרוני של הלקוחות אבל לבקשה הזו צבי לא יכול להיענות כיוון - ולא ניהל רשימה שכזו . למעשה הוא מעולם לא ניהל שום סוג של התקשרות אלקטרונית עם הלקוחות על כן הוא מיהר להשיב לדור: "אין לי מושג על מה אתה מדבר"...

 

בשלב הזה נפרדו השניים ודור הבטיח לצבי להיות עימו בקשר על בסיס יומי ושבועי, וכך היה: צבי קיבל בסוף כל יום שיחת טלפון מדור שלא הרבה בשלב הזה להציק לו יותר מידי ובו הודיע לו דור ש "הכול בסדר" ותו לא. פעם בשבוע דור סיפר לצבי על ההזמנות שבוצעו וכך היה הדבר במשך חודשיים.

 

צבי קצת נחלץ, בכל-זאת,  הלקוחות היו כאמור כל עולמו ופרנסתו ואובדן שלהם היו אובדנו שלו על-כן הוא המתין בסבלנות מהולה בדאגה בריאה ובינתיים הימים עברו וצבי השתחרר מבית החולים אבל עדיין הילך על קביים.

כעת צבי התלווה לדור לפגישות מול הלקוחות כשכל-כולו סקרנות אחת גדולה האם תיק הלקוחות לא נפגע, ואם נפגע איך יחזיר את התיק לקדמותו.

להפתעתו גילה צבי לקוחות ששמחו לראות אותו והודו לו על ששלח אליהם את דור. מסתבר שדור הצליח עוד יותר מצבי והתיק גדל ב 20 אחוזים. בנוסף, דור יצר מערכת דיוור אלקטרוני ובה הוא עדכן את הלקוחות לגבי מוצרים חדשים, מוצרים שנכנסו למחירי מבצע ובכלל שמר עימם על  קשר מהיר וחסכוני - דבר שלא היה עד-כה.

כיוון הכנסות החברה מול לקוחותיו של צבי גדלו פלאים הודות לטיפולו של דור הוא נתבקש להתלוות אל דור וללמוד ממנו. הדבר היה לזרא בעיניו של צבי שחשב עד לאותה נקודה כי הוא איש המכירות הטוב ביותר, אך גם צבי " איש המכירות של פעם" הצליח להבין כי יש צדק במשפט "מה שלא הולך קדימה הולך אחורה".

כל הזכויות שמורות ל רוני קלטר, "מר מכירות"

 

 

נהנתם? האם תרצו לקבל עוד סיפורים מעניינים ? אנא! מלאו את הפרטים שלכם.

 

 

מר מכירות, אני מעוניין לקבל עוד פרטים
שם מלא (*)
Please type your full name.
דואר אלקטרוני (*)
Invalid email address.
סטטוס (*)
Please tell us how big is your company.
הייתי שמח לקבל עוד מידע בתחום
Invalid Input
  

 

 
האתר הרשמי של מר מכירות, Powered by Joomla!; Joomla templates by SG | RTL Version by Jetserver | אחסון אתרים