מר מכירות מסביר על החשיבות של הדרכת מכירות PDF גרסת הדפסה דואר אלקטרוני
מאת Administrator   
ראשון, 30 דצמבר 2012 19:13

 

כ 'מר מכירות' אני נשאל לא אחת על החשיבות של הדרכת אנשי המכירות בארגון

אנשים רבים ביניהם אנשי עסקים ואנשי מכירות אוהבים לאתגר אותי ולומר לי: "או שאתה איש מכירות או שאתה לא איש מכירות"  הם מתכוונים האנשים הללו לומר לי במילים אחרות כי שום הדרכה לא תעלה ואף לא תוריד מהאיכויות של אנשי המכירות.

הנטייה הראשונה שלי היא לומר לאותם אנשים לעניין הדרכת אנשי המכירות שהם צודקיםאכן - איש מכירות נולד כזה או שהוא מחליט שהוא כזה אבל מפה הדרכים למימוש היכולות שונה כל כך מאדם לאדם.

הדבר נכון לכל כך הרבה ענפים והתמחויות בחיים:   היכולת לבשל, היכולת להיות ספורטאי מצטיין, היכולת להיות סופר מצליח, היכולת להיות עובד מצטיין, אב השנה, סבא מוצלח או סתם חבר שהוא חבר אמת, עד כדי כך.


ומה המשותף לכל מה שהזכרתי?  טוטאליות! הליכה "עד הסוף" .

הרבה אנשים אוהבים לספר על עצמם שהם אנשי מכירות שידעו למכור בעת הצורך קרח לאסקימוס, אבל לא מעמידים את ההבטחה הזו לבדיקה באמת.   אחרי הכל, מי רוצה לבדוק איך יכולת המכירה שלהם כאנשי מכירות לאסקימוסים?  

ישנם מצבי מכירה מסובכים בהרבה ושם - בדיוק שם ניתן לראות את ההבדל בין איש מכירות ברמה גבוהה לאיש מכירות שלא ניתן למדוד את הרמה שלו בשום דרךלאנשי המכירות הללו אני קורא: "גאוני מכירה"   כיון וכמו שניתן להיות טבח מעולה אבל גם  ניתן להיות " גאון קולינארי", בדיוק כמו שניתן להיות חבר טוב אבל מצד שני ניתן להיות "חבר אמת" כך לא כל איש מכירות מגיע לרמה של "גאון במכירות".


על מנת להיות גאון במכירות חשוב להיות בנוי כך "מבפנים" אבל אם תשאלו אותי כמו בבישול ובכתיבה ספרותית רק חלק הוא חלק מולד ואת השאר ניתן וצריך ללמוד.   קוראים לזה "טכניקה"

יש טכניקות לכל מה שאנשים רוצים להצטיין בו: טכניקות בישול, טכניקות כתיבה, טכניקות המלמדות כיצד להיות מקצוען בעבודה וגם ... טכניקות מכירה.

באמצעות הטכניקות הללו בתחומים הללו אנשים לומדים את כל מה שהם לא יודעים בדרך הרגילה וההתייחסות היא בעיקר למצבים הפחות מוכרים ומובנים.  אתם תראו אם תבדקו את העניין הזה שרוב השפים, הכותבים, המרצים, הרתכים או המהנדסים ידעו את רוב המקצוע שלהם ב 20% של זמן ההתעסקות שלהם בנושא ואת ה 20% הנותרים שהפכו אותם לגאונים מומחים בתחומם הם למדו בשאר 80% הזמן שהם בתחום. כלומר במילים אחרות: כולם למדו את הבסיס אבל את התוספת שהפכה אותם לגאונים למדו רק מעטים ואם תבדקו תראו שהם ממשיכים ולומדים.

כן, דווקא הגאונים ממשיכים ולומדים עוד ועוד.

טכניקה - כבר אמרנו.

בדיוק את זה לומדים בהדרכת אנשי מכירות. כי כמו שכבר הבנתם אנשי מכירות כמו כל דבר אחר יודעים את הרוב כבר בהתחלה אבל ההדרכה הנוספת היא זו אשר עושה את כל ההבדל:  איך להתגבר על מצבים קיצוניים,  איך למצוא עוד לקוחות איפה שכל השאר התייאשו מזמן, איך לפתח את המוצר שלכם גם שכבר נדמה לכם שלא ניתן לקחת אותו לשום מקום נוסף ועוד.

ודבר אחרון: בדיוק כמו בכל התחומים האחרים שכבר הזכרנו , הלימוד הזה לא רק שהוא לעולם אינו נגמר אלא שהמקצוענים האמתיים מחפשים כמו אנשים רעבים אמתיים איפה ללמוד עוד, ועוד , ועוד...



אני מעביר הדרכות כ 20 שנים, אני מקשיב לאחרים ומגיע פתוח כאילו שאני איני יודע דבר ותאמינו לי שאני יודע דבר אחד או שניים, אני מעביר הדרכות בתחומים שהאחרים בטוחים שהם יודעים עליהם הכול ושאני בטוח שלי יש עוד הרבה מה ללמוד בהם.

אשמח להיות המדריך שלכם

 

אם אתם רוצים לדבר אתי בין אם אתם מעסיקים המחפשים עובדים ובין אם אתם מועסקים המחפשים עבודה - אתם מוזמנים להשאיר לי את הפרטים שלכם ואני מבטיח לחזור בהקדם.

שלכם כתמיד,    רוני קלטר - מר מכירות

 

 

 

מר מכירות, אני מעוניין לקבל עוד פרטים
שם מלא (*)
Please type your full name.
דואר אלקטרוני (*)
Invalid email address.
סטטוס (*)
Please tell us how big is your company.
הייתי שמח לקבל עוד מידע בתחום
Invalid Input
  

 

LAST_UPDATED2
 
האתר הרשמי של מר מכירות, Powered by Joomla!; Joomla templates by SG | RTL Version by Jetserver | אחסון אתרים